Golul-bumerang al comercialismului desantat

Scriam ieri de noul contract de sponsorizare pe tricouri smuls de Liverpool FC cu o banca, Standard Chartered, pe 20 milioane lire sterline anual, timp de 4 sezoane. Un purcoi de bani, intr-o intelegere cu o institutie dintr-o sfera parca total desprinsa de lumea reala. In schismul actual intre societate si banci, aduce cu un pact al fotbalului cu Diavolul.

Dar in fuga cu limba scoasa a cluburilor de frunte dupa mai multe si umflate surse de venit, o pista i-a jucat festa sambata lui Liverpool, in minutul 5 al deplasarii la Sunderland. Baloanele rosii comercializate in nestire de club, intre sutele de produse inutile cu insemnele clubului, parte a industriei de profil din lumea fotbalului, si care storc inzecit buzunarele microbistilor, capac la preturile biletelor si abonamentelor, au sfarsit din tribuna in teren.

Un tanar fan al lui Liverpool, detectat ulterior cu ajutorul numeroaselor camere de luat vederi, lansa nonsalant, in joaca, unul dintre aceste baloane. Din primele randuri ale peluzei de pe Stadium of Light, in gura portii ce a ajuns sa fie aparata de Pepe Reina.

Iar in minutul 5, mingea sutata de Bent, pe care Reina „plecase” cu intuitie si siguranta, a fost oarecum deviata, deturnata din traiectoria sa, in celalalt colt al portii… Balonul rosu, aflat pe directia sutului, a incurcat itele, a stat in cale, fiind atins de minge si de bocancul unui fundas „Cormoran”. O cacealma demna de Cascadorii Rasului. Ridicol si totusi cat de adevarat despre Circul cu Masti pe care cu seninatate (ori senilitate?) il inghitim.  

Ar fi trebuit sa fie minge de arbitru dar… n-a fost. 1-0, rezultat cu care s-a incheiat partida. Liverpool, invinsa de propriul balon, comercializat de club in fuga dupa incasari, cumparat de suporterul indragostit de echipa, cu gandul ca-i face un bine, ca o ajuta sa prospere.

Culmea ironiei, suporteri ai rivalelor rosiilor dau pare-se acum navala sa le cumpere baloanele. Cal Troian. Cu care si-ar da o sansa in plus… E buna de comedii negre.

Efect de bumerang. E dreptatea ironica, hilara, traznind din cer impotriva tot mai desantatului mercantilism din lumea sportului si a Premier League in particular.

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Un răspuns to “Golul-bumerang al comercialismului desantat”

  1. Florin Says:

    Si mie mi-a stricat biletul ieri Liverpool.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: