Ziua 32. Cascaval la telejurnal

Astazi iar / La Telejurnal / Ni s-a servit cascaval. Sa tot fie trei decenii si jumatate de cascaval. Depinde de varsta fiecaruia. Unora li s-a servit si mai multe decenii. Altora abia le-a fost inoculat.

Dar vroiam sa ma refer la gaurile din cascaval. Tot mai mari. La prima vedere aidoma gaurii cheii, de vezi prin ele, in realitate negre, fara o luminita la capat. Incotro, lume, lume? Un cunoscut imi spune ca preturile alimentelor s-au inaltat ca racheta. Pare departe, acolo, peste mari, dar ar putea veni intr-o buna zi si pe strada mea. A ta. A noastra. A lui. A ei. A voastra.

Am numarat peste o suta de fani la o coada speciala pentru a-si imprima tricourile rosii ale lui Man United cu numele jucatorului favorit. Se intampla dupa jocul "Testimonial" in onoarea lui Solskjaer, 1-0 cu Espanyol. Din 2010, oricare ar fi numele vedetei pe spate, Ole sau Rio, va fi nevoie de seturi noi de tricouri, cu numele altui sponsor in piept

Am numarat peste o suta de fani la o coada speciala pentru a-si imprima tricourile rosii ale lui Man United cu numele jucatorului favorit. Se intampla dupa jocul "Testimonial" in onoarea lui Solskjaer, 1-0 cu Espanyol. Din 2010, oricare ar fi numele vedetei pe spate, Ole sau Rio, va fi nevoie de seturi noi de tricouri, cu numele altui sponsor in piept

Cascavalul e pe terminate. Ce ma ingrijoreaza e pastrarea aparentelor. Sportul, oglinda societatii. Fotbalul, ramura sportiva. E iarna nelinistilor. Manchester United, campioana Angliei, a Europei  si a lumii, intre cluburi, a fost anuntata ca nu va mai fi sponsorizata de compania de asigurari aig si dupa incheierea in 2010 a contractului, cel mai manos din istoria fotbalului. Vreo 65 milioane lire. Se cauta alt sponsor si, pana in mai 2010, defilare cu aig in piept. Dar sa nu fie si acesta un semn?

In februarie 2008, la comemorarea a 50 de ani de la tragedia aviatica a "Diavolilor", la Old Trafford mare a fost nemultumirea fata de modul in care sponsorul s-a folosit de eveniment pentru a-si face reclama mascata

In februarie 2008, la comemorarea a 50 de ani de la tragedia aviatica a "Diavolilor", la Old Trafford mare a fost nemultumirea fata de modul in care sponsorul s-a folosit de eveniment pentru a-si face reclama mascata. In august, bannere uriase salutau "tripla" in CCE si Champions League... WINN3RS in '68, '99 si 2008. Ce colectie!

Mai la nord-est, la Newcastle, United joaca in continuare cu northern rock in piept, desi, se stie de luni bune, banca luand apa la bord a fost salvata prin nationalizare. Cu alte cuvinte, intr-o tara cu 92 cluburi profesioniste si sute non- , fanii a 91 dintre ele si a sutelor non- sponsorizeaza implicit pe United cea in alb-negru, banii lor, ai contribuabililor, fiind varsati cu sau fara voia fanilor in cufarul barcii cu gauri mai decat de cascaval. Salvarea aparentelor e evidenta, clubul de fotbal continuand sa afiseze imperturbabil, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, logoul unei banci pana mai ieri private, falimentare parca peste noapte si reciclate din bani publici. Cum vine asta si cine poate inghiti tacticos svaiterul? Sau gaurile produc noduri in gat? Cravata, cravata, largeste-i nodul…

Ma holbez pe alte tricouri si nu mai inteleg nimic. Daca nu sunt banci nationalizate ori companii de asigurare salvate de alti contribuabili, de peste ocean, atunci sunt firme de jocuri de noroc, de ruleta, de poker, de pariuri, de bere, de de toate. Ce viata sportiva! Cu una mica si o felie de cascaval. Decente mi se par rivalele din Birmingham. West Brom nu mai zice nimic in piept, un soi de protest mut la salvarea aparentelor altora, iar Aston Villa face reclama unei organizatii caritabile din zona ocupandu-se de ospicii de copii. Jos palaria.

Sub palaria sau sa fie umbrela ligii, toate aceste cluburi cu nume haioase in piept. Chang. Samsung. Si mai stiu eu cum. Vorba unora, sportul a devenit un vehicul al publicitatii marilor companii. Dar ce parere avem de sponsorul umbrelei? Ei bine, Premier League se numeste de fapt Barclays Premier League iar barclays este printre foarte putinele institutii bancare inca private si care, desi serios zdruncinate, pare a fi anuntata de unii a se regasi intre singurele doua supravietuitoare non-nationalizate ale anului nelinistilor noastre. Valoarea actiunilor i-a scazut dar rezista. Daca nu va fi barclays, va fi o alta firma. Nu-mi amintesc vreuna producatoare de ceva concret. De freze, sa zic. De vehicule, cum era Steaua in rosu cu ford in piept, acum vreo doua decenii. Si aceea era o pervertire a realitatii. La ce sa faci reclama unei marci fara sanse pe o piata inundata de Dacia si cu un cumparator fara putere de achizitie? Acolo nu era vorba de pastrarea aparentelor.

Dar stanca nordului in piept ori altele ca ea, asta iti lasa senzatia. Si gustul gaurii de cascaval. Pentru inceput, aruncati plasma pe geam, ca si-asa ni se serveste cascaval cum ca ar fi o prea mare consumatoare de energie electrica. Si-atunci maine, la Telejurnal, si de e sa li se serveasca virgula cascaval, puteti opta pentru a gusta altceva. Fara gauri. Cat mai e de unde, pana preturile inaltandu-se ca racheta vor lasa gauri absolute. In cascaval? In portofel. Sa tot fie candva in deceniul urmator. Altul de servit cascaval.

Intre timp, urmariti succesiunea sponsorilor. Ironica a fost situatia de la West Ham, clubul cu islandezii scufundati la carma, si care joi a avut sponsorul XL iar sambata a jucat cu cusaturi albe peste XL. Nu mai era deloc extra large ci falimentar, in domeniul turismului. Nu mai tu zbouri si vacante in locuri exotice. Doar o cusatura alba in piept. Tocmai XL. Daca de joi pana in ziua meciului ar fi disparut S, de la Small, numar mic, poate nimeni n-ar fi sesizat ironia. Insa „Ciocanarii” n-au incercat macar sa salveze aparentele. Ci-au peticit gaura. Si deunazi au gasit un inlocuitor. Dupa nume, cu teminatia bet, sa tot fie vorba de alte pariuri.

Pun pariu ca si maine ni se va servi tot cascaval, cu sau fara gauri, si tot il vom inghiti, cu sau fara noduri in gat. Chestie de antrenament. Iar daca intorci nitel capul spre viitor, nu-s greu de anticipat nici numele unor viitori sponsori. Chiar, nu e nici o firma de compostat felii de cascaval pe nume Titanic? Titanic aici, Titanic acolo, Titanic dincolo, Titanic in piept, Titanic pe maneci, Titanic pe popou, Titanic deasupra sau dedesubtul numarului. Numere de la 1 la 99. Slava Domnului ca nu e inca inflatie la numerele de pe tricouri, basca un 2009, ci doar la zerourile trilioanelor de gauri de cascaval. Acru. Ranced. Mai bun de la Telejurnal.

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: